Reservasjons – og kjøpsbetingelser for Old Irish Pub

Leverandør 

Leverandør av tjenestene som selges på hjemmesiden www.oldirishpub.no er: Old Irish Pub Norway AS (Org nr. 918 864 776) Tollbugata 27, 0157 Oslo, NORGE (heretter "Old Irish Pub") I tillegg kan vi kontaktes på epost: az@oldirishpub.no eller telefon +4747627305 . For kontaktopplysninger til din lokale Old Irish Pub, viser vi til vår hjemmeside. Velg aktuell Old Irish Pub og deretter "Kontakt Old Irish".


Beskrivelse av tjenesten som leveres 

Tjenesteleveransen består av en digital billett som angir avtalt reservasjonstidspunkt og type måltidspakke for angitt antall personer. 


Bestilling av tjenesten 

Etter å ha lagt inn bestilling på vår hjemmeside vil du først motta informasjon på epost fra julefrokost@oldirishpub.dk om at din reservasjon og bestilling av matpakke er registrert. Denne e-posten utgjør ikke bekreftelsen som gir grunnlag for å trekke betalingen fra din konto.


Bekreftelsen på reservasjonen og måltidspakken sendes av Old Irish Pub til din e-post i form av en billett som skal vises frem digitalt eller som utskrift ved valgt Old Irish Pub lokasjon. Bekreftelsen betyr at bestillingen er akseptert av Old Irish Pub og betaling blir samtidig trukket fra din konto.

 

For å sikre at du mottar bekreftelsen, må e-post programmet som du benytter være innstilt slik at e-poster fra @oldirishpub.no kan mottas. I tillegg bør du sjekke søppelpost, spam-filtre og lignende. 


Betaling av tjenesten 

Old Irish Pub tilbyr sikre betalingsløsninger ved bruk av, VISA, VISA Electron og Mastercard. Vi bruker Bambora som godkjent betalingsløsning med kryptering av alle dine kortopplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det betyr at man ikke kan avlese din informasjon. 


Betaling vil først bli trukket fra din konto når reservasjonen for ønsket måltidspakke og tidspunkt bekreftes av Old Irish Pub.


Alle prisene som er oppgitt på Old Irish Pubs hjemmeside er oppgitt i norske kroner og er inkludert merverdiavgift. 


Personopplysninger

Old Irish Pub trenger opplysninger fra deg for å kunne ta imot reservasjonen, sørge for at du får leveranse som bestilt og registrere betaling opp mot bestillingen. Old Irish Pub vil også kunne ha behov for å kontakte deg om bestillingen. Ved å bestille våre tjenester på vår web-side aksepterer du at vi lagrer nødvendige opplysninger om deg for å kunne levere våre tjenester. Vi viser for øvrig til separat personvernerklæring (tilgjengelig på våre hjemmesider) for ytterligere detaljer om vår bruk av dine persondata.


Reklamasjonsrett
Ved reklamasjon som vedrører reservasjonen og måltidspakken bes henvendelsen rettet direkte til Old Irish Pub. Se også punktet om klagemuligheter nedenfor. 


Refusjon

Refusjon vil kun skje dersom Old Irish Pub ikke har kunnet levere avtalt tjeneste og dette ikke skyldes forhold på din side. Dersom refusjon er avtalt, skal følgende refusjonsmetode benyttes: 

  1. Har du betalt med kort, vil beløpet hvis mulig føres tilbake til kortet som har blitt brukt ved betalingen. 
  2. Har du betalt på annen måte eller beløpet ikke kan føres tilbake til ditt kort, må kontonummer og betalingsdetaljer oppgis til Old Irish Pub på følgende e-post: az@oldirishpub.dk.

Angrerett 

Ettersom Old Irish Pub har satt av kapasitet i aktuelt serveringslokale og bestilt mat for det tidspunkt og dato som er angitt på din billett, har du som forbruker ikke angrerett på bestillingen. Grunnlaget for at angrerett ikke skal gjelde følger av Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler av 20. juni 2014 ("Angrerettloven"), § 22 første ledd, bokstavene b) og m). 


Kjøper du tjenester på vegne av et firma anses du ikke som forbruker og er uansett ikke omfattet av Angrerettloven.


Klagemuligheter:

Vi ber vennligst om at klager vedrørende problemer med reservasjonen rettes til Old Irish Pub. Ved klage på måltidspakkene anbefaler vi at det gjøres umiddelbart på stedet i aktuelt serveringslokale før maten er spist opp. Forbrukere har mulighet til å klage til Forbrukertilsynet vedrørende tjenesteleveransen (lenke: Forbrukertilsynet - Enklere og tryggere marked for forbrukerne). Gjelder det klage på maten, kan Mattilsynet være rette instans (lenke: Om bekymringen - Varsle om noe som gjelder mat eller drikke | Mattilsynet). 


Lovvalg: 

Tjenesteleveransen leveres til kunder i Old Irish Pubs lokaler i Norge- Følgelig er det norsk lov som gjelder for våre tjenester og disse reservasjons- og kjøpsbetingelsene.


Konfliktløsning:
Se punktet om klagemuligheter ovenfor. Ta kontakt med Old Irish Pub først for å se om vi kan finne en løsning. 


Er du likevel ikke fornøyd, kan en forbruker bringe inn saken for Forbrukerklageutvalget (lenke: Har du en klage? - Forbrukertilsynet). 


For profesjonelle parter bringes eventuelle uløste konflikter inn for de ordinære domstoler med verneting Oslo. Hvis Forbrukerklageutvalget ikke behandler konflikten, gjelder tilsvarende for forbrukere.